Hova térnél be enni? – A két szomszéd büfé titkai

2025.05.19.

Mindennap elhaladunk különféle vendéglátóhelyek mellett. Az egyik oldalon színes, modern, vonzó látványvilág csalogat befelé, míg a másik oldalon egy már-már unalmas, szinte észrevétlen felirat tengődik.

 

Mit gondolsz, rád melyik lenne nagyobb hatással? Nem is gondolnád, de a külső alapján az emberek többsége hamar eldönti, hol költi el a pénzét és tér be harapni valamit. Vajon a te kedvenc helyed milyen üzenetet küld az arra járóknak?

 

Mit beszél a vizuális látvány?

 

Amikor sétálunk az utcán, nem egyszer találjuk magunkat valami csábító, kellemesen hívogató kirakat előtt. De miért van az, hogy egyes helyek vonzóbbak, mint mások? Az egyik ok kétségkívül az, hogy hogyan kommunikál velünk a hely vizuálisan.

 

A Molino24 által készített reklámtábla nem egyszerű díszítés: ez a hely első benyomása az utca embere számára. Gondold csak át: ha egy üzlet tábla szemet gyönyörködtető, érdekes, az ember azt feltételezi, hogy a belső tér és a kínálat is ugyanolyan gondosan kialakított. Egy igényes reklámtábla hatással van arra, hogy hol kezdjük el a napunkat egy finom kávéval.

 

Két hasonló büfé közötti különbséget legjobban az illusztrálja, hogy az egyik színes reklámtáblája már messziről feltűnik, míg a másik unalmasan jeleníti meg kínálatát nagy, vörös betűkkel. Ez utóbbi helyzet ismerős? Pedig ha belegondolsz, nem mindegyik vendéglátóhely rendelkezik extra hírnévvel vagy elismertséggel.

 

Olyan beruházás, ami megtérül

 

Sokan úgy vélik, hogy egy szép cégtábla pusztán extra költség. Pedig éppen ellenkezőleg! Gondolj bele, mennyi új vendéget vonzhat egy jól megtervezett reklámtábla: már a látványa is vásárlásra késztet. És nem csak ezért jelentős: a megfelelő üzleti arculat és a vizuális megjelenés között egyenes arányosság fedezhető fel.

 

A színes kirakatok ereje

 

Nem minden vállalkozásnak van lehetősége arra, hogy drága marketing kampányokba fektessen, de a bejáratnál elhelyezett látvány azonnal meghatározza a hely jelentőségét és minőségét.

 

Egy jól kitalált és kivitelezett kirakat szinte meghívóként szolgál, ami arra buzdítja a járókelőket, hogy lépjenek be és tapasztalják meg, mit is kínál számukra az adott üzlet. Ezenfelül azt a benyomást kelti, hogy itt valami nagyszerű történik, igényesen és gondosan kivitelezett helyről van szó, ahol az ételek, italok sem lehetnek másmilyenek.

 

Gondolkodj el rajta, hogy pár egyszerű, jól megválasztott szín, vagy egy frappáns szlogen hogyan terelheti az üzletedet is abba az irányba, hogy minden betérő ügyfél elégedetten távozzon és később is visszatérjen.

 

Végezetül, a reklámtábla nem egy egyszerű hirdetőfelület, hanem a vendéglátóhelyed egyik legfontosabb kommunikációs eszköze. Ki mondta, hogy a látvány nem számít?



Ha teszett Önnek a cikk, ossza meg másokkal is!